خبرهای 598 ای

ساخت وبلاگ

بازیگر کشورمان گفت: دلم میخواهد به همه شما بگویم ثانیه‌ای هم اگر هست واسه زندگی خودتان بگذارید نه من؛ چه تعریف چه انتقاد.

به گزارش پایگاه 598 ،مصطفی زمانی بازیگر کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: تصویر زبان اشاره است، به طرق مختلف سعی کردم در این مدت در حد توان در خدمتتان باشم اما نتوانستم ارتباط مورد علاقه ام رو باشما برقرار کنم، دلم میخواد به همتون بگم ثانیه ای هم هست بذارید واسه زندگی خودتون نه من، چه تعریف چه انتقاد و چه ...،اما متاسفانه به زبان تصویر قادر به انجام این کار نشدم،همتون رو به خدای بزرگ میسپارم ودر پایان نقل قولی میکنم از یک دوست المانی.
پرسیدم چرا شما سوپراستار کم دارین؟

جواب:ما خیلی دیر گول میخوریم

دیر گول بخوریم،خداحافظ تا اطلاع ثانوی

 


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 261 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:04

مذاکره کننده ارشد سابق هسته‌ای امریکا اعلام کرد: بمباران اتمی ژاپن تصمیمی موجه و در عین حال با توجه به تعداد بسیار زیاد تلفات انسانی، تصمیمی دردناک بود.

به گزارش پایگاه 598، "وندی شرمن" معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با این خبرگزاری، با اشاره به تصمیم هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا در دوران جنگ مبنی بر بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم  اعلام کرد:‌«‌ من شخصا اعتقاد دارم که تصمیم برای بمباران اتمی ژاپن، تصمیمی درست بود ولی از آنجایی که تعداد زیادی از مردم جان خود را در این  حملات از دست دادند، تصمیمی دردناک بود. »‌

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: توکیو و واشنگتن باید از فرصت به دست آمده در سفر آتی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به هیروشیما برای پیشبرد تعهداتشان در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه بهره برداری کنند. 

اوباما روز 27 مه نخستین رئیس جمهور بر مسند قدرت در آمریکا خواهد بود که از یکی از دو شهر بمباران شده اتمی ژاپن دیدن خواهد کرد. 

تا پایان سال 1945 در نتیجه این حمله اتمی در هیروشیما حدود 140 هزار تن کشته شدند. 

شرمن گفت: « آمریکا تنها کشور جهان است که تاکنون از سلاح هسته ای استفاده کرده است و به همین علت ما برای حمایت از منع اشاعه هسته ای در سراسر جهان به طور ویژه احساس مسئولیت می کنیم. » 

وی با اشاره به نگرانی ها درباره برنامه هسته ای کره شمالی نیز اعلام کرد؛ هم اکنون برهه حساسی است تا اطمینان یابیم همگان نهایت تلاش خود را برای برطرف کردن سایه این تهدید از سر شبه جزیره کره و جهان به کار گرفته اند. 

وندی شرمن ضمن اذعان به پیچیدگی های موضوع گفت بمباران اتمی ژاپن به جنگ پایان و جان میلیون ها انسان را نجات داد ولی در هر حال تصمیمی جنجالی بود و دیدگاه های متفاوتی درباره آن وجود دارد.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 232 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:00

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،  آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی امروز پایتخت اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب الزام دولت به غرامت معنوی و مادی آمریکا به ایران تشکر می‌کنم.

وی تصریح‌کرد: باید این صدمات معنوی و مالی ایران جبران شود و دولت نیز آنطور که صلاح و مصلحت می‌داند این قانون را اجرا کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه استکبار، آمریکا و هم‌پیمانانش بحث ایران و اسلام‌ستیزی را دنبال می‌کنند، گفت: آنچه کف روی آب است از بین خواهد رفت و با فرج امام عصر (عج) این همه سر و صدا خاموش خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مسلمانان باید اتحاد و وحدت کلمه داشته باشند گفت: شما ببینید امروز استکبار آمریکا و هم‌پیمانانش در دنیا در یمن، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان چه می‌کنند؟ این همه جنایات، کشت و کشتار به راه انداخته‌اند و گروه‌های اراذل و اوباش مثل داعش تولید و حمایت می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ملت ایران بیدار و از انسجام لازم برخوردار است، گفت: انسجام در بین ملت ایران به برکت وجود امام عصر (عج) است و طبق ایدئولوژی شیعه در عصر غیبت ولایت فقیه این وظیفه را برعهده داردکه امام راحل نیز با اتکا به همین نقطه ولایت توانست انقلاب را پیروز کند و رهبر انقلاب نیز بر همین پایه و اساس است که سعی کرده ملت ایران در امنیت و انسجام به سر ببرد.

وی از امت اسلامی خواست که به دولت‌های وابسته و حاکمان مزدور خود دست رد بزنند و با وحدت کلمه در برابر جنایات داعش و تکفیری‌ها سکوت نکنند چراکه سکوت کردن اشتباه است.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: مسلمانان باید در مقابل این جنایت‌ها قیام کنند و حاکمان پلید را عقب بزنند. حاکمانی که با پول خود به تکفیری‌ها سلاح می‌دهند.

خطیب نماز جمعه تهران به اهمیت انسجام و وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما باید به این امنیت و انسجام موجود اهمیت بدهد مبادا خدایی نکرده در مسئله امنیت، وحدت، امامت، امت، ملت و رهبری رخنه و خللی ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به غیبت حضرت مسیح و ادعای برخی از افراد که ما مسیح هستیم پرداخت و گفت: در اسلام هم این مدعیان دروغی درباره حضرت ولیعصر وجود داشته‌اند که فرقه آلوده بهائی جزو این مدعیان دروغ بود.

آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید براینکه فرقه آلوده بهائی را استعمار و استکبار خلق کرد و ریشه در اسرائیل دارد، گفت: این فرقه در حدی از آلودگی قرار داشت که خالقان آن یعنی استعمار و استکبار حاضر نشدند که محل فرقه را در فلسطین قرار دهند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: استعمار و استکبار برای اینکه مزاحمتی برای جهان اسلام ایجاد کنند عده‌ای به نام صهیونیسم را که اسم یهود را یدک می‌کشند در زیر پوشش تورات در حالی که هیچ ربطی به تورات و یهود ندارند و از نطفه ای کثیف هستند در جهان اسلام کاشت.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: پاپ که از رهبران این فرقه بود ابتدا خود را امام غایب معرفی کرد سپس گفت که من پیغمبر هستم و در همین حین زنی در بین مردم به سخنرانی پرداخت و گفت ما آیات قرآن را برداشتیم و از این به بعد دیگر حجاب نیست.

وی ادامه داد: کدام کشور و قانون اجازه می‌دهد دشمن در کشور شما زندگی کند.

آیت‌الله امامی کاشانی در توضیح اظهارات خود مبنی بر عدم اجازه دادن به دشمن در کشور گفت: در آمریکا یعنی در سال 1993 فرقه داوودیه مدعی بود که عیسی‌بن‌مریم برمی‌گردد و در همین حین جمعی بسیج شدند و به بالای تپه‌ها رفتند و گفتند ما منتظر آمدن مسیح هستیم اما دولت آمریکا که ریاست آن برعهده بوش بود همه آنها را کشت و بعد مدعی شد که خودکشی کردند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول به نیمه شعبان و ولادت امام عصر (عج) اشاره و اظهار کرد: فرداشب که شب ولادت امام عصر (عج) است شب قدر است اما مرتبه آن از شب قدری که قرآن در آن نازل شد کمتر است.

وی به برخی شبهات مبنی براینکه چگونه می‌توانیم یک انسان هزار سال پیش به دنیا آمده و اکنون نیز زنده باشد، گفت: طبق آزمایشات آزمایشگاه‌های جهان عمر کوتاه و بلند و هر ویژگی‌ دیگر به ژن هایی برمی‌گردد که در سلول‌ها وجود دارد و در این سلول‌ها به صورت رمز نوشته شده است و اگر علم بتواند رمزگشایی کند می‌تواند عمر و وضع سلامتی انسان را در سال‌های مختلف تشخیص دهد.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 242 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:00

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: چند سارق زورگیر پس از حمله به مرد صاحب رستوران او را کشته و پرایدش را ربودند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، صبح امروز وقوع یک فقره درگیری و نزاع در اتوبان همت به مأموران پلیس 110 تهران بزرگ گزارش شد.

مأموران با حضور در محل حادثه دریافتند پیکر بی جان یک مرد 60 ساله در کنار اتوبان همت محدوده پل اشرفی اصفهانی رها شده است.

بررسی‌ها حکایت از آن داشت که چند نفر سارق زورگیر با صاحب خودروی پراید که همین مرد 60 ساله بوده است درگیر شده و او را به قتل رسانده‌اند و خودرو را به سرقت برده‌اند.

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: این مرد صاحب یک رستوران در شرق تهران بوده و قصد عزیمت به محل کار خود را داشته است.

وی افزود: در حال حاضر دستورات لازم برای شناسایی افراد زورگیر صادر شده است.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 214 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:00

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ما را به برجام گره زده‌ و ما را تحقیر کرده‌اند گفت: اقتصاد کشور، روحانی را نخواهد بخشید.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام که عصر امروز (پنجشنبه 30 اردیبهشت) در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد در سخنان کوتاهی با بیان اینکه اقتصاد ما را به برجام گره زدند و ما را تحقیر کردند گفت: اقتصاد کشور روحانی را نخواهد بخشید.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: به آقای سیمانی( صالحی) گفتم اینکه مسوولیت‌های برجام را می‌پذیری به درد عمه قزی می‌خورد!

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 252 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:43

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: بابک زنجانی همچنان در انفرادی است ولی با برخی مقامات قضایی ملاقات‌های در رابطه با باز گردانده شدن پول‌هایش داشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها ، در مورد کاهش جمعیت کیفری در سال ۹۵ گفت: این مساله با جدیت پیگیری می‌شود.

او گفت: شعار ما زندان پاک حق هر زندانی است. از تخلفات داخل زندان مانند ورود اشیا ممنوعه و مواد مخدر جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری‌ها اعتبار لازم برای تهیه بادی اسکنر نداشتیم، امیدواریم با کمک دولت و مجلس این مشکل حل شود.

او همچنین ابزار داشت: ما باید اشتغال را در زندان واقعی کنیم.

وی در خصوص اظهارات نسرین ستوده مبنی بر تلاش برای رهایی تعدادی از زندانیان محکوم به قصاص گفت: بدون هماهنگی با قوه قضائیه چنین امکانی وجود ندارد ضمن اینکه تاکنون چنین درخواستی نشده است.

جهانگیر در خصوص بابک زنجانی نیز گفت: او همچنان در انفرادی است ولی با برخی مقامات قضایی ملاقات‌های در رابطه با باز گردانده شدن پول‌هایش داشته است.

وی گفت: ما در تلاش هستیم بازدید نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری را از زندان‌ها تسهیل کنیم تا اعتبارات لازم را در اختیار ما بگذارند.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 230 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:43

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به برخی جوسازی‌ها در حوزه توان موشکی گفت: موشک‌های ایران بی‌صاحب نیست که برخی ببرند آنرا با بتن پر کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین طی سخنانی که عصر امروز در جشن سه‌سالگی «دکتر سلام» در سالن شهدای هفتم تیر تهران ارائه کرد، با اشاره به برخی جوسازی‌ها در حوزه توان موشکی گفت: موشک‌های ایران بی صاحب نیست که برخی ببرند آنرا با بتن پر کنند.

وی همچنین به موضوع دیدار فائزه هاشمی با برخی عناصر بهایی در کشور اشاره کرد و افزود: این بار رفتند با بهایی ها نشستند؛ جلسه بعد احتمالا می‌روند با همجنس بازها می‌نشینند.

وی قطع روابط مالدیو با ایران را «جوک سال» عنوان کرد و با کنایه به سیاست خارجی دولت، گفت: این جزیره که خودش در حال زیر آب رفتن است، ارتباطش با ما را قطع کرده حالا ما حتما انرژی هسته ای را برخواهیم گرداند اما در دولت آینده.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:43

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری تعدادی از نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس، گفت: آمریکایی‌ها حتی نزدیک آب‌های سرزمینی ایران نمی‌آیند و همان زمانی هم که این اتفاق افتاد به سرعت نیروهای آمریکایی دستگیر شدند و این کار به همین شکل ادامه خواهد داشت.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سردار علی فدوی ظهر امروز در حاشیه دوازدهمین همایش دکترین مهدویت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه خود به خود موجب شرارت و ناامنی است، اظهار کرد: هر چقدر حضور آمریکا در منطقه بیشتر شده ناامنی هم بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر جایی که پاسداری از انقلاب اسلامی ضرورت داشته باشد حضور پیدا می‌کنیم، افزود: هر حرکتی که برای روال حق باشد حرکتی بر مبنای رضایت حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری تعدادی از نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس، گفت: آمریکایی‌ها حتی نزدیک آب‌های سرزمینی ایران نمی‌آیند و همان زمانی هم که این اتفاق افتاد به سرعت نیروهای آمریکایی دستگیر شدند و این کار به همین شکل ادامه خواهد داشت.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:59

شهردار تهران تاکید کرد: اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند دیگر برای کلیدشان قفل درست نکنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،  محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام که  عصر امروز پنجشنبه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: برنامه دکتر سلام برنامه شاد و جذاب در حوزه دانشجویی است که با رویکرد طنز از نگاه امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات می‌پردازد.

قالیباف با اشاره به نشاط، صراحت و امید در این ابزار که احساس مسئولیت در آن وجود دارد تصریح کرد: من به عنوان یک خدمتگزار و شهروند بسیار خوشحال هستم که این ابزار خوب در اختیار جوانان انقلابی قرار دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه طنز از شوخی و نشاط برخوردار بوده و در عین حال در دل خود نوعی از تعلیم و تربیت و تذکر را نیز به همراه دارد افزود: طنز مقوله‌ای تاثیرگذار است و من در این سه دوره افتخار همکاری با این مجموعه را داشته‌‌ام.

وی در ادامه به ذکر خاطراتی جالب از دوران فعالیت‌های خود در شهرداری تهران پرداخت و اظهار داشت: در جلسه‌ای بسیار رسمی به بنده تذکر دادند که شب گذشته جمعی از شهروندان در یک حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به من می گفتند چرا شما رسیدگی نکرده‌اید، موضع آن‌ها بسیار جدی و محکم بود و من نیز باید به آن‌ها پاسخ می‌دادم؛ بنده در پاسخ به آن‌ها گفتم من به دلیل این مسئله و این  اتفاق بسیار متاسف هستم اما طبق گزارشی که از بهشت زهرا گرفته‌ام غیر از آمار شما بوده و نشان می‌دهد که در تهران ۱۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا عزرائیل با شهرداری تهران هماهنگ نبوده است.

وی با ذکر خاطره‌ای دیگر اظهار داشت: من در جمع برخی از جوانان حضور داشتم یکی از آنها از من پرسید زمانی که شما پرواز هستید و در شهر حضور ندارید چطور مسائل را کنترل و اداره می‌کنید من به او گفتم از طریق گوشی همراه و تماس با دفترم مسائل را زیر نظر دارم و وقتی این موضوع را گفتم به یاد خاطره‌ای افتادم.

شهردار تهران یادآور شد ۳۰ سال قبل و در دهه ۶۰ که وقتی همسن شما جوانان بوده و در جبهه حضور داشتیم، آن زمان برخی از مدیران تحت عناوین مختلف همچون مدیر، بازرس، یا مسئول سرهنگی کاروان به همراه کاروان‌ها به حج می‌رفتند، آن زمان گفتند که می‌خواهیم بخشنامه کنیم تا دیگر مدیران به حج نروند و به کارشان برسند اما من به آن‌ها گفتیم خواهشا این کار را نکنید زیرا وقتی مدیران نیستند کار بهتر پیش می‌رود لذا با ذکر این خاطره به آن جوانان گفتم من مطمئنم وقتی در شهر حضور ندارم شهر بهتر اداره می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 241 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:59

فعال توئیتری سعودی، از موافقت اولیه جانشین ولیعهد این کشور با درخواست جنبش انصارالله مبنی بر جبران خسارتهای ناشی از تجاوز موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مجتهد فعال توئیتری سعودی که هر از گاهی اخبار پشت پرده دربار این رژیم را فاش می کند، در تازه ترین توئیت خود نوشت که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور، سفیر عربستان در یمن را به سمت مسئول مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله منصوب کرده است.

مجتهد نوشت که عربستان از خواسته خود مبنی بر خروج انصارالله از مناطق تحت کنترل، کوتاه آمده و سفیر عربستان این موضوع را به اطلاع جنبش انصارالله رسانده است.

وی افزود: انصارالله همچنان خواهان جبران دهها میلیارد دلار خسارتی هستند که به دلیل تجاوز عربستان  به یمن وارد شده است.

به گفته مجتهد، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان با درخواست جنبش انصارالله مبنی بر جبران خسارتهای ناشی از تجاوز  به یمن موافقت کرده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

مذاکرات گروههای یمنی برای رسیدن به راه حل بحران این کشور  در کشور کویت در حال برگزاری است.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:59

با انتخاب شدن بینالی بلدریم به عنوان دبیر کل حزب عدالت و توسعه، وی نخست وزیر ترکیه خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حزب عدالت و توسعه "بینالى یلدریم"، وزیر راه را به عنوان نامزد دبیرکلى این حزب معرفی کرد.

با راى کنگره حزب در یکشنبه او نخست وزیر جدید ترکیه خواهد بود.

بینالی یلدریم که متولد سال 1955 است سیاستمدار ترکیه‌ای است که از نوامبر 2015 تا اکنون وزیر راه و ترابری است و بین سال‌های 2002 تا 2007 از سال 2007 تا 2011 و از سال 2011 تا 2013 نیز همین سمت را در اختیار داشت.

وی که یکی از اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه است از سال 2002 تا 2007 به عنوان منتخب مردم استانبول به پارلمان رفت.

پیشتر احمد داودووغلو، رئیس کنونی حزب عدالت و توسعه و نخست‌وزیر ترکیه، اعلام کرد کنگره فوق‌العاده حزب در دوم خرداد برای تعیین رهبر جدید حزب تشکیل خواهد شد و وی در این انتخابات نامزد نخواهد ش

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:58

مسئولان لیبی خبر استقرار نظامیان آمریکائی در خاک این کشور را به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش تأیید کردند.

به گزارش پایگاه 598 ، فرمانده ستاد فرماندهی نیروهای آمریکائی در آفریقا اعلام کرد که تعداد نیروهای داعش در لیبی 4 هزار تا 6 هزار تروریست برآورد می شود.

رئیس گروه تروریستی داعش در لیبی یک عراقی است که با ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی و تکفیری ارتباط دارد. 

العالم نوشت: دیگر مقام های  آمریکا نیز از استقرار نظامیان خود در خاک لیبی خبرداده و افزودند : نیروهای ویژه ارتش آمریکا هم در خاک و هم در حریم هوائی لیبی عملیات اجراء می کنند.

به گفته مقامهای آمریکائی ؛ آن دسته از نیروهای ویژه عملیات هوائی ؛ از جزیره پانتِلِریا در جنوب ایتالیا تا 2 هزار کیلومتری این جزیره که شامل سواحل لیبی می شود، به عملیات رصد و کنترل هوائی می پردازند.

مقام های آمریکائی نوع عملیات نیروهای ویژه ای را که در شهر مصراته مستقر شده اند، اعلام نکردند.

مسئولان لیبیائی و شاهدان عینی نیز اعلام کردند که بخشی از نیرهای ویژه ارتش آمریکا در پایگاهی در شهر مصراته در شمال غرب لیبی مستقر شده اند و 12 نیروی ویژه نیز در خارج پایگاه و نزدیک شهر حضور دارند. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چند روز پیش از استقرار نیروهای ویژه ارتش این کشور در لیبی خبر داد و اعلام کرد که این نیروها برای مبارزه با داعش که یک دهم خاک لیبی را تصرف کرده اند ، به این کشور اعزام شده اند.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 231 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:58

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشی از کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در دو روز اخیر خبر داد و گفت: قیمت این کالا در ماه مبارک رمضان گران نمی‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، یوسفی با بیان اینکه اواخر هفته گذشت قیمت مرغ زنده تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته بود گفت: دیروز چهارشنبه قیمت مرغ آماده به طبخ در مراکز عمده فروشی و میدان بهمن حدود ۵ هزار و ۲۰۰ تا ۵ هزار و ۳۰۰ تومان و در غرفه های میادین میوه و تره بار ۵ هزار و ۷۳۰ تومان است.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشی با اشاره به اینکه احتمال کاهش قیمت مرغ از امروز وجود دارد تصریح کرد: ما برای ماه مبارک رمضان هیچگونه نگرانی در این زمینه نداریم چرا که تولید و عرضه این کالا بسیار زیاد است.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این شرکت پشتیبانی امور دام نیز ذخایر زیادی دارد که در صورت لزوم آنها را وارد بازار خواهد کرد. یوسفی خاطرنشان کرد: بنابراین مرغ در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد مگر اینکه تولید کنندگان میزان جوجه ریزی را کاهش دهند. وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ طی یک ماه گذشته مقداری افزایش داشته است گفت: دلیل این موضوع کاهش تولید جوجه ریزی توسط مرغداران است که این کار از اسفندماه سال گذشته آغاز شد.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشی با اشاره به حذف ارز مبادله ای واردات مرغ منجمد نیز ادامه داد: این مسئله خیلی نمی تواند در واردات مرغ موثر باشد و اگر روزی کسی قصد داشته باشد چنین کاری انجام دهد، انجام خواهد داد. وی گفت: دولت باید یا به طور کلی واردات را ممنوع کند یا اینکه تعرفه صد درصدی برای آن اعمال نماید.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 226 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:54

مدیر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در ساعات پایانی روز در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره پیش‌بینی وضعیت جوی کشور طی 24 ساعت آینده، گفت: در ساعات پایانی روز در استان تهران با وزش باد شدید، رعد و برق و بارندگی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی همچنین امروز پنجشنبه با وزش گرد و غبار در مناطق جنوبی کشور روبرو هستیم.

هوای امروز تهران سالم است

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از سالم بودن هوای تهران خبر داد.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:54

آسوشیتدپرس از کمک مالی واشینگتن به یک شهروند لبنانی که در ایران به اتهام جاسوسی برای آمریکا در بازداشت به‌سر‌می‌برد، پرده برداشت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، واشینگتن پست در گزارشی به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: «نزار زکا» شهروند لبنانی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران در بازداشت به سر می‌برد، از وزارت خارجه آمریکا کمک مالی 730 هزار دلاری برای پیشبرد پروژه‌های شرکت تحت مدیریت خود دریافت کرده بود.

این کارشناس فناوری ساکن نیویورک و مدیر «سازمان عرب آی‌سی‌تی» است که از ائتلاف 13 کشور حامی فناوری اطلاعات در منطقه تشکیل شده است. این مرد 49 ساله ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 9 مهر 94) در سفر به تهران برای شرکت در یک کنفرانس بازداشت شد. خانواده و نزدیکانش اتهام وارده در خصوص جاسوسی وی را به شدت رد می‌کنند.

بنابر اعلام آسوشیتدپرس، گزارشی مبنی بر فعالیت شرکت زکا در ارتباط با ایران وجود ندارد؛ اما این شرکت در سایر کشورهای منطقه فعال است.

خانواده و حامیان زکا دولت آمریکا را برای انجام اقدامات بیشتر به منظور آزادی وی تحت فشار قرار داده‌اند. چرا که ارتباط او با واشینگتن را دلیل بازداشت این فرد می‌دانند.

حامیان وی در نامه‌ای به جان کری نوشتند سفر او به ایران با آگاهی و تأیید وزارت خارجه آمریکا انجام شد. بنابر این نامه، آمریکا همچنین هزینه سفر زکا به ایران را تأمین کرده بود.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:54

موسوی تبریزی در همایش هم‌اندیشی ستادهای استانی شورای عالی اصلاح‌طلبان:

نائب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: یکی از عواملی که موجب پیروزی اصلاح‌طلبان شد و آقای روحانی را رئیس‌جمهور کرد گذشت و استعفای آقای عارف بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم صبح امروز (پنجشنبه) در همایش هم‌اندیشی ستادهای استانی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش تهران اظهار داشت: جنایت‌هایی که در گذشته علیه ملت ایران صورت گرفت صرفا مربوط به بیت‌المال نبود.

وی افزود: تهی شدن از فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی جزء این جنایت‌ها بود و بزرگترین ضرری بود که در جامعه دیدیم.

دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دائماً نباید بگوییم که برداشتند و بردند ما هم ضعف نشان دادیم گاهی اختلاف ما باعث شده دیگری استفاده کند و ببرد.

موسوی تبریزی به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و 88 اشاره کرد و گفت: اگر ما این گذشت را در سال 84 و 88 نیز داشتیم و همچون سال 92 و 94 مصلحت اندیشی کردیم قطعا و یقینا به اینجا نمی‌رسیدیم.

به گفته وی با اتحاد، وفاق، گذشت و ترجیح دادن مصلحت جامعه بر مصلحت شخصی باید کارها را پیش برد.

دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم گفت: واقعا یکی از کارهایی که موجب پیروزی اهداف شما (اصلاح‌طلبان) شد و آقای روحانی را رئیس‌جمهور کرد گذشت و استعفای آقای عارف بود.

موسوی تبریزی خطاب به منتخبین مجلس دهم گفت: از منتخبین مجلس دهم می‌خواهیم که پاسخ اتحاد مردم را بدهند چرا که مردم به تغییر در جامعه، مسائل اقتصادی، اجتماعی و عدم قانون‌گریزی رأی دادند.

وی افزود: «آن آقا می‌گوید ما تا آخر عمر می‌توانیم رد صلاحیت کنیم البته این تصمیمی است که خودشان می‌گویند» چرا که طبق قانون نماینده‌ای که رای آورده است نمی‌توانند بگویند نماینده جایگزین باید در میان دوره‌ای انتخاب شود البته این به معنی این نیست که ما از حق نماینده منتخب بگذریم؛ نمایندگان و منتخبین در بررسی قانون توجه کنند.

نائب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: این صرفا حق یک بانو نیست (اشاره به ابطال آراء مینو خالقی) بلکه حق همه کشور است، زیرا زیر پا گذاشتن قانون مسلط زیر پا گذاشتن حق یک ملت است.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:52

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه خبر گروگان گیری در کرج کذب است، گفت: این خبر برای بهمن ماه سال گذشته بوده و در حوزه استحفاظی تهران به وقوع پیوسته است.

به گزارش پایگاه 598، سرهنگ سیدمحمد رضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد خبر دیروز یکی از رسانه‌های درباره یک مورد گروگان‌گیری در شهر کرج اظهار داشت: هیچ موردی از گروگان‌گیری در کرج در روزهای گذشته وجود نداشته و خبری که دیروز از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر گروگان‌گیری در کرج منتشر شده بود کذب است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که یک گروگان‌گیری خانوادگی در بهمن ماه سال گذشته در تهران اتفاق افتاده که پلیس بلافاصله متهمان را دستگیر و در تحقیقات مشخص شده که این موضوع بر اثر اختلافات خانوادگی بوده است.

معاون اجتماعی پلیس البرز با تکذیب هر گونه گروگان‌گیری در استان البرز گفت: یکی از همدستان گروگان‌گیر سال گذشته  تهران طی چند روز گذشته در کرج توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه لازم است رسانه‌ها جهت اطمینان از صحت خبر از منابع رسمی اقدام کنند گفت: این موضوع با عنوان گروگان‌گیری عجیب در کرج حتی از طریق تلویزیون نیز پخش شده است.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 229 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:52

به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبستان، مفهوم «سبک زندگی» از جمله مفاهیم علوم اجتماعی، جامعه شناسی و مردم شناسی است که اخیراً و در دهه اخیر بسیار مورد توجه عالمان علوم اجتماعی و مدیران فرهنگی قرار گرفته است.

سبک زندگی معنایی است که از به هم تنیدگی و پیوند و نظام وارگی و شبکه ای بودن عوامل متعددی که در شیوه های زندگی یا اقلیم های زیستن انسان تأثیر می گذارند، به وجود آمده است.


تقریباً در اکثر تعریف های سبک زندگی می توان دو مفهوم را یافت که در تعریف سبک زندگی در نظر گرفته شده است؛ و در واقع هر دو مفهوم هم، به واژه «سبک» باز می گردد.

اول، مفهوم وحدت و جامعیت و دوم، مفهوم تمایز و تفارق. به این معنی که سبک زندگی حاکی از مجموعه عوامل و عناصری است که کم و بیش به طور نظام مند با هم ارتباط داشته و یک شاکله کلی فرهنگی و اجتماعی را پدید می آورند.

همین پیوستگی، اتحاد و نظام مندی این کُل را از کُل های دیگر متمایز می کند. وجود کلماتی همچون الگو، نظام مندی، کلیت، هویت و تمایز در بیانات رهبر فرزانه انقلاب نیز حاکی از همین مطلب است و به همین دلیل است که امروز از دو مدل و الگوی متمایز و متفاوت سبک زندگی اسلامی و غربی سخن می گوییم.

واژگان مترادف سبک زندگی اسلامی؛ سبک زندگی شیعی، ارزشی، ایدئولوژیک، جهادی، انقلابی، دینی و تعابیر معادل سبک زندگی غربی؛ سبک زندگی اروپایی، مسیحی، آمریکایی و وسترنیزه می باشد اما آن چه در تعریف های سبک زندگی، جلوه گر می شود آن است که این تعریف قرابت بسیاری با مفهوم هویت پیدا می کند اما با این تفاوت که علاوه بر هویت، مناسبات و رفتارهای عینی و واقعی زندگی را نیز شامل می شود و می توان مثالها و مصداق هایی از زندگی واقعی را شاهد آورد که رهبر انقلاب نیز به بیش از بیست مورد از آنها اشاره کردند.

مقایسه سبک زندگی امروزین ما با گذشته با تاکید بر دو محور امکانات زندگی و روش­ های آموزشی تفاوت بسیار کرده و آسایش و آرامش و نیاز مبتنی بر این نوع سبک زندگی ما بیشتر غربی و برگرفته از فرهنگ غربی است که در رسانه ها تبلیغ می شود.

سبک زندگی، زاویه نگاه ما را تغییر داده است در این نوع سبک زندگی، نیازهای ما پابرجاست منتهی به ولع تبدیل شده است. در این سبک، نیاز به خوردن و آشامیدن هست، منتهی غذاها زود پخته می شود، زود خورده می شوند و پشت میز و فرمان اتومبیل مصرف می شود و نهایت اینکه، چاق می شویم. تماشاگر فیلم های تلویزیونی هستیم که انواع مانکن ها را در قالب هنرپیشه نشانمان می دهند و دستور می دهند که لاغر شویم و بازهم خرج کنیم تا چربی های انباشته را با آن همه هزینه که پرداخته ایم، آب کنیم.

این نوع سبک زندگی هم اکنون در مدارس، در دانشگاه ها، در محیط های کاری ما نیز وجود دارد و سبک زندگی ایرانی اسلامی در هیچ جای کشور نه نوشته شده و نه هیچ دانشگاهی به تدریس آن می پردازد.

در جامعه امروز ما، سبک زندگی ایرانی اسلامی که برگرفته از حیات طیبه اسلامی و مبتنی بر توجه به تولید و آسایش همراه با احسان به دیگران – از همسایه گرفته تا همنوع – ترویج هم نمی شود.

برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه کاری انجام نشده و حوزه­ های علمیه ما هم به ابعاد اسلامی آن نپرداختند و دانشگاه های ما هم به شکل غربی و سبک زندگی مبتنی بر رفاه عام و آرامش و آسایش عمومی مبتنی بر مدرنیسم پرداخته­ اند.

این نوع سبک زندگی، مبتنی بر پیشرفت های صنعتی و الکترونیکی و ارتباطی در غرب است که در خود غرب هم فلسفه زندگی آنها را تغییر داده به نوعی که می توان گفت که بالارفتن سن ازدواج و عدم تمایل به داشتن همسر و از طرف دیگر گرایش به تنوع طلبی در همه امور از استفاده از وسایل مادی گرفته تا نوع گرایش به ارزش­های غیر مادی مبتنی بر سبک زندگی غربی است.

می توان گفت: انقلاب صنعتی و به تبع آن انقلاب در ارتباطات که عصر ارتباطات و اطلاعات را رقم زده است بسیاری از متغیرهای زندگی را تغییر داده و این تغییر باعث دستکاری نوع انسان شده است که سبک زندگی مدرن امروزی که انسان ها را کسل، دلمرده و خودشیفته می سازد، حاصل مصرف گرایی مدرن امروزی است که با اسلام تفاوت فاحش و مغایرت دارد.

ما باید سبک زندگی را با شرایط امروز تعریف کنیم. تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد و از سویی نسبت آرامش و آسایش را هم به هم نریزد و نیاز کاذب ایجاد نکند و نیازهای واقعی را برآورده سازد.

باز تعریف سبک زندگی امروز، گذران زندگی را آسان تر خواهد کرد و نظام آموزشی ما را کار آمد خواهد ساخت. هدف از زندگی و دانش اندوزی را روشن خواهد ساخت و هیچ کس کار بیهوده و رنج بی گنج نخواهد داشت.

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید متاثر از آموخته های دینی خود ما باشد که می­توان در قالب حیات طیبه اسلامی آن را طرح کرد. توجه به الگوهای صحیح زندگی، کشف هویت تاریخی، معرفتی عمیق در استفاده از کالاهای مدرن امروزی و داشتن دین عقلانی به نام اسلام در سبک زندگی ایرانیان، تعیین نسبت ایرانی بودن و اسلامی بودن، یافتن یک نقطه شروع برای تغییر سبک نسبتا غربی کنونی، خصوصا برای ایران باید در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

از طرفی پرداختن به مطالعه بین‌رشته‌ای در بررسی سبک زندگی ضرورت دارد و ما باید مطالعات خود را بر اساس قرآن و دین شروع کنیم و به مطالعه بین‌رشته‌ای قرآن و علوم روز روی آوریم.

البته باید توجه داشته باشیم به منظور تغییر سبک زندگی تنها نمی‌توان با رویکرد علمی عمل کرد؛ بلکه لازم است سبک رفتاری نیز تغییر کند.

وقتی به سخنان رهبر انقلاب در سال های اخیر نگاهی بیندازیم، مشاهده می کنیم که ایشان به موضوع سبک زندگی توجه ویژه ای دارند چرا که در بسیاری از دیدارهایشان با عناصر تاثیر گذار جامعه، به این موضوع پرداخته اند.

ایشان بحث در رابطه با سبک زندگی را موجب نشاط و زنده شدن دانشگاه می دانند به طوریکه در بیاناتشان در دیدار با جوانان استان خراسان شمالی در سال 91 بیان فرمودند: «مسئله‌ سبک زندگى» - که بنده سال گذشته در سفر بجنورد آن را مطرح کردم و مورد استقبال هم قرار گرفت - مسئله‌ مهمى است. بحث درباره‌ مسائل سبک زندگى، اظهارنظر، موافقت، مخالفت، در مواد گوناگون؛ اینها بحث هائى است که دانشگاه را زنده و بانشاط نگه می دارد. اینجور بحث هاى مهم و ناظر به واقعیت ها، خون در رگهاى این پیکره‌ عظیم جارى می کند.»

یا در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب؛ مقام معظم رهبری بر موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید می کنند و اینگونه و می فرمایند: «یکى از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامى عبارت است از سبک زندگى کردن، رفتار اجتماعى، شیوه‌ زیستن - اینها عبارةٌ اخراى یکدیگر است - این یک بُعد مهم است؛ این موضوع را می خواهیم امروز یک قدرى بحث کنیم. ما اگر از منظر معنویت نگاه کنیم - که هدف انسان، رستگارى و فلاح و نجاح است - باید به سبک زندگى اهمیت دهیم؛ اگر به معنویت و رستگارى معنوى اعتقادى هم نداشته باشیم، براى زندگى راحت، زندگى برخوردار از امنیت روانى و اخلاقى، باز پرداختن به سبک زندگى مهم است. بنابراین مسئله، مسئله‌ اساسى و مهمى است.»

مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان بر اهمیت و ضرورت ارائه الگوی زندگی اسلامی ایرانی و ترویج این نوع از سبک زندگی تاکید می کنند.

ایشان در دیدار با شاعران می فرمایند: «جهادِ بناى جامعه‌ اسلامى، جهاد استحکام بخشیدن به ساخت قدرت ملى که ما مکرر رویش تکیه کردیم، جهاد اصلاح سبک زندگى - که عرض کردیم متن تمدن اسلامى این است و آنچه که در غیر از سبک زندگى بحث می کنیم، همه شکل ها و شیوه‌ها و اندازه‌گیرى‌ها است - اینها هر کدام یک جهاد است،حضور در این جهاد از طریق شعر، باید مورد توجه قرار بگیرد؛حکمت، اندیشه‌ حکیمانه، مسائل لازم براى آموختن به انسانها، اینها را فهمیدن و در شعر گنجاندن و بیان کردن - که معارف دینى و معارف انسانى و سبک زندگى جزو برترین هایش است - اینها مسئولیت هاى شاعر است.»

در دیدار با جمعى از بسیجیان و فعالان طرح «صالحین» «همین بحث سبک زندگى و اسلوب زندگى به حسب نظر اسلام، این در داخل بسیج می تواند یک معیار براى خودشناسى باشد. بحث این نیست که دستگاه هاى برتر و بالاتر بیایند ما را عیار بزنند، ببینند چه جورى است، بحث این است که خودمان، خودمان را عیارسنجى کنیم.  رفتار ما در محیط کار چگونه است؟ 

رفتار ما با همسر و فرزند چگونه است؟  رفتار ما در محیط زندگى و محیط اجتماعى چگونه است؟  رفتار ما با زیر دست چگونه است؟  با کسى که بالادست ماست، رفتار ما چگونه است؟  رفتار ما با دوست چگونه است؟ با دشمن چگونه است؟ 

اینها همه در اسلام اندازه و معیار دارد. خودمان را بسنجیم. این می شود عیار خویش را سنجیدن، خود را درست شناختن. اگر از اینجا شروع کردیم، بنیان زندگى ما، بنیان کار ما در همه‌ بخش ها، به خصوص در بسیج، که حالا محل بحث ماست، تقویت خواهد شد.»

مقام معظم رهبری در بیاناتشان به سبک زندگی به ویژه ترویج سبک زندگی اسلامی ایران از سال 92 به بعد تاکید داشته اند و این دغدغه را بارها در دیدار با اقشار جوان و گروه های تاثیرگذار جامعه درمیان گذارده اند و تاکنون مورد توجه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان قرار گرفته است. ولی متأسفانه در جوامع دانشگاهی هنوز فعالیتی جدی در این زمینه صورت نپذیرفته و این در حالی است که این مطالبه بسیار مورد تأکید و توجه ایشان بوده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبستان


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 238 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:52

کمی مانده به نیمه شعبان و باید گفت این روز از جمله ایامی است که باید برای ورود به آن آماده شد و ارزش دارد بدانیم وارد چه شبی و با چه فضیلتی می‌شویم. برای چند ساعتی که ارزش شب قدر را دارد باید همان‌طور که کم‌کم کوچه‌ها را چراغانی می‌کنیم... .

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، کمی مانده به نیمه شعبان و باید گفت این روز از جمله ایامی است که باید برای ورود به آن آماده شد و ارزش دارد بدانیم وارد چه شبی و با چه فضیلتی می‌شویم. برای چند ساعتی که ارزش شب قدر را دارد باید همان‌طور که کم‌کم کوچه‌ها را چراغانی می‌کنیم، آرام آرام دلهایمان را نیز آماده کنیم تا شاید گوشه‌ای از حقیقت این شب را درک نماییم.

روز نیمه شعبان؛ آن روز جداً موسیقی گرامی است و آن را منزلتی بزرگ و برکاتی فراوان و انواری تابان است و از جهات شرف و خیر، امور بزرگ یدر آن گرد آمده که برای هر یک از آن امور منتهای جدّ و کوشش را در مراعات آن می‌سزد – از جمله اینکه – آن شب یکی از شبهای قدر و شب تقسیم روزیها و مرگها است، چنانکه در اخبار مستفیضه وارد گردیده و در پارهاى از آنها چنین یاد شده که: خداى تعالى آن شب را شب امامان قرار داده، همچنان که شب قدر را براى رسول خدا(ص) قرار داده است و اشکالى نیست که قدر، بیش از یک شب باشد و این به مراتب تقدیرمقدرات متصور می‌گردد و احیاء در آن تأکید گردیده و اعمال و عبادات فاخره و بسیار ارزشمندى در آن وارد شده که ممکن است گفته شود در شبهاى قدر و غیرآن، مانند آن یا افزونتراز آن وارد نشده است.

و از جمله, آن شب، شبى است که در آن کسى تولد یافته که مانند او (علیه السلام) براى پاک ساختن زمین و فرج عمومى براى مؤمنین امم، و برافراشتن پرچمهاى عدل خدا براى اهل زمین، و جمع کامل بین سیاست دین و دنیا تولد نیافته است. و بر سالک است که چون به این منزلگاه [شب نیمه شعبان] رسید، اوًلا نظر خود را در این شب، از لذت به دنیا و از راحت در آن برگیرد و نفس خود را مهیا کند که آن را شب وداع خود از دنیا بداند و نفس خود را در آن فرض کند که مانند شبى است که در بامداد آن شب، روز قیامت خواهد بود تا سنگینی اعمال بر او سبک خواهد شد بلکه گذشتن و تمام شدن آن شب براو گران باشد و دوست بدارد که آن شب، از آن مقدارى که هست طولانی‌ترباشد، و عمل او در آن شب روى این زمینه باشد که خود را فرض کند که با هریک از اعمال در حال وداع است، به طورى که آن عمل، آخرین عمل اوست از عمردنیا، تا کوشش او در دست کردن اعمال افزونتر شود و چون نفس و قلب خود را به میزان براى عمل حاضربیند، براوست که قبل از داخل شدن شب، نظر کند در اختیار کردن اعمال و ترتیب آن، به آنچه که بیشترمناسب حالش می‌باشد و اگر دو عمل را در فضیلت و مناسبت برابربیند، آن را که مشقت و سختى‌اش برنفس باشد.

آنچه قبلا گفتیم و مادون آن در فضیلت و مانند آن در اعتبار چهار رکعت است که در هر رکعت یک صد مرتبه «قل هو الله احد» خوانده شود و از شیخ روایت کرده‌اند که او روایت کرده از امام باقر و امام صادق(ع) به واسطه سی‌نفر موثق و همچنین روایت کرده تخییر بین آن و بین خواندن پنجاه مرتبه در هر رکعت و خواندن دویست و پنجاه مرتبه نیز روایت شده است و چون از نماز فارغ گردد دعائی که او آن «اللهُمَ إنی الیکَ فَقیر» است بخواند و نیز شیخ از «ابی یحیی» روایت کرده که به سیّدنا صادق(ع) عرض کرد:

کدامیک با فضیلت‌ترین دعاها است؟ فرمود: چون نماز عشاء آخرین را به جای آورد دو رکعت نماز بگزار در رکعت اول، حمد و سوهر جحد («قل یا ایها الکافرون») و در رکعت دوم، 33 مرتبه «سبحان الله» و 33 مرتبه «الحمد لله» و 34 مرتبه «الله اکبر» سپس بگوید «یا من الیه یلجا العبادُ» پس از آن سجده کند و 20 مرتبه بگوید «یا رَبّ»، 7 مرتبه «یا الله»، هفت مرتبه «لا حولَ و لا قوه الا بالله»، ده مرتبه «ما شاء الله لا قُوَّه الا باللهِ» سپس صلوات بر پیغمبر(ص) بفرستد و حاجت خود را بخواهد.

رسول خدا(ص) فرمود: در شب نیمه شعبان خواب بودم که جبرئیل(ع) نزد من آمد و گفت: یا محمد(ص)! آیا در این شب به خواب می‌روی؟! گفتم: ای جبرئیل مگر امشب چه شبی است؟ گفت: نیمه شعبان است، بر خیز یا محمد(ص)، پس مرا به پاداشت و مرا به بقیع برد به من گفت: سر خود را بلند کن، این شبی است که در آن درهای آسمان باز است و درهای رحمت و درب رضوان و درب مغفرت و درب فضل و درب توبه و درب جود و درب احسان باز است و خداوند به شماره موها و پشمهای چهار پایان آزاد می‌کند و در آن شب اجل‌های مردم تثبیت و ارزاق مردم از این سال به سال دیگر تقسیم می‌گردد و هرچه در تمام سال حادث می‌شود در این شب وارد می‌گردد.

سید یحیی بن الحسن در کتاب «امالی» گفته است، به اسناد خویش از علی(ع) حدیث نموده است که گفت: رسول خدا(ص) فرمود: «هر کس در شب نیمه شعبان یک صدر رکعت نماز با هزار مرتبه «قل هو الله احد» بگزارد در روزی که دل‌ها می‌میرد دل او نخواهد مرد و نمی‌میرد تا اینکه ببیند یک صد فرشته او را از عذاب خدائی تامین دهند و 30 نفر از شیطان محفوظ می‌دارند و 30 نفر برای او در تمام آنات شب و اطراف روز استغفار کنند و 10 تای آنها با کسانی که قصد کید او کنند کید کنند.»

و باز از مهمّات این شب، تقرب به امام حجت عصر و ولی امرف ناموس اکبر، صاحب غیبت الهیه و دعوت نبویه، وارث انبیاء و خلیفه خلفاء و خاتم اوصیاء، مظهر عدل الله الاعظم، افرازنده پرچم هدایت و بر هم زننده بساط سرکشان و منکران حق و حقیقت و بیچاره کننده اهل عناد و ضلالت و الحاد و محو کننده آثار انحراف و هوا پرستی و گرد آورنده سخن‌ها بر تقوی و رشته پیوند بین اهل آسمان و زمین، حجّت کبرای خدائی و آیت عُظمای نصرت عاجل، فیروزی نزدیک کبریائی، ادب کننده جهانیان و سلطان اعظم و مولای گرامی، آقای ما و پیشوای ما و پناهگاه ما و نگهبان و سرپرست ما، مهدی قائم- ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء – است.

کتاب ترجمه المراقبات – ص 179
تالیف: عارف کامل میرزاجواد آقاملکی تبریزی(ره)

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:50

فدراسیون فوتبال عربستان به رای فیفا مبنی بر برگزاری بازی خانگی آنها در کشوری ثالث مقابل عراق مخالفت و بهانه جویی کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پس از آنکه فیفا شب گذشته رای خود را درباره اختلافات فدراسیون عربستان و عراق به نفع عراقی ها صادر کرد، سعودی ها بار دیگر دهان کجی کرده و با رای فیفا مخالفت کردند.

احمد عید رئیس فدراسیون عربستان در جلسه هیئت رئیسه که شب گذشته تشکیل شد، اظهار داشت: با این تصمیم فیفا حق تیم ملی عربستان پایمال می شود. زیرا ورزشگاه های عربستان مانند عراق تعلیق نیست. ما ورزشگاه هایی در سطح بین المللی داریم و این حق ما است که در کشور خودمان از حریفان میزبانی کنیم.

وی افزود: تصمیم بازی نکردن در ایران از سوی فدراسیون فوتبال آسیا برای ما ابلاغ شد و این امری قانونی است اما گرفتن میزبانی از ما قانونی نیست. ما از عراق در خانه پذیرا خواهیم شد.

به گزارش فارس، پیش از این سعودی ها از موضع قدرت اعلام می کردند که عراق باید برای بازی با آنها به عربستان بیاید این درحالی بود که مسئولان عراق اعلام کرده بودند اگر آنها به تهران برای بازی نیایند آنها نیز به عربستان نمی روند و به فیفا شکایت کرده بودند.

با صدور رای فیفا سعودی ها شکست سختی خوردند. مسئولان عراق با پیگری های لازم توانستند پیروزی خوبی را برابر کارشکنی سعودی به دست بیاورند.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:50